V prvním díle video seriálu o třídění šatníku jsme si řekli, co přesně bychom ze šatníku měli vytřídit a proč. V tomto pokračování se zaměříme na budování šatníku nového poté, co nám zůstala poloprázdná skříň. 🙂
Než začnete nakupovat, najděte svůj osobní styl
(Video 02:08)
Pokud mají být vaše následující nákupy oblečení a doplňků efektivní, měla byste se nejprve zamyslet nad svým osobním stylem. Co vlastně v módě hledáte? Jak chcete působit na okolí?
Na úplném začátku pomůže poznat lépe samu sebe, na papír si napsat, jaké jsou vaše hlavní charakteristiky, analyzovat, proč se nám některé věci líbí a jiné ne. K lepšímu pochopení osobního stylu a stylových preferencí nás mohou navést také oblíbené kousky oblečení, které nám ve skříni po třídění zůstaly.
Udělejte si seznam věcí, které potřebujete koupit
(Video 03:43)
Sepište si, co vám po vytřídění šatníku zbylo ve skříni a dejte si dohromady, co přesně vám tam chybí a potřebovali byste to dokoupit. Zamyslete se nad tím, jestli máte dostatek oblečení pro každé roční období a na každou příležitost. Vezměte v úvahu svůj životní styl a svoje vlastní potřeby.
Při nákupech se poté zaměřujte opravdu na konkrétní kusy oblečení, které potřebujete.
Vybudujte si základ šatníku
(Video 05:34)
Váš šatník by měl být vždy postaven na kvalitních základech. Základ šatníku je individuální a odvíjí se od konkrétních potřeb a životní situace každé z nás. Ve skříni bychom měly mít kvalitní a snadno kombinovatelní kusy oblečení, na které se vždy můžeme spolehnout, a které spolu budou dobře fungovat.
Vyhněte se impulzivním nákupům
(Video 07:22)
Mají-li být vaše další nákupy systematické, měla byste se vyvarovat impulzivních nákupů. Patří mezi ně nákupy ve slevách nebo zbrklé nákupy, když máte málo času. Musíte si jednou pro vždy ujasnit, že nemá cenu nosit si domů halenku za dvě stovky, když se vám nehodí do šatníku a stejně ji nebudete nosit.
Nevyhýbejte se vracení nevyhovujícího oblečení
(Video 11:05)
Někdy se nám do vracení koupené oblečení nechce. Máme to daleko na poštu, zboží nebylo tak drahé, říkáme si, že to třeba nakonec nějak unosíme… Měli bychom se naučit nevyhovující zboží prostě jednoduše vrátit zpět do obchodu.
Pomocníkem pro vás může být pravidlo, že co si neobléknete během pár dní od nákupu, neobléknete pravděpodobně nikdy.
Během online nákupů také rovnou sledujte podmínky vrácení zboží.
Užitečné rady byste mohla najít také v mých dvou podcastech o nakupování:
Co byste si měla ujasnit, než začnete nakupovat
Jak a kde efektivně nakupovat, aby byl váš šatník funkční
Ve třetím díle vám ukážu, jak jsem si třídila šatník já, abyste si mohli prohlédnout nákupní chyby v praxi.