Ulehčete si online nákupy s devíti praktickými radami

Láká vás nakupování z pohodlí domova, ale stále se nákupů online z různých důvodů obáváte? Mám pro vás několik jednoduchých tipů, díky kterým bude vaše online nakupování efektivnější, bezpečnější a pohodlnější. Ušetří vám hodně starostí a času.

1. Čtěte obchodní podmínky

Než se vůbec pustíte do výběru oblečení, měla byste si v každém eshopu nejprve přečíst obchodní podmínky. Zejména sekci, která se věnuje vracení zboží. Vyhnete se tak nepříjemnostem, pokud vám oblečení nebude sedět, a budete ho chtít poslat zpět. Větší eshopy jako je Zalando nebo About you mají vratku zdarma. Stejně tak většina větších řetězců. Ve většině případů už vám se zásilkou dorazí také formulář na vrácení zboží a štítek, který nalepíte na balíček. Pak už jen stačí dojít na nejbližší parcel shop a je to vyřešené. Menší eshopy ale podobné služby nabízet nemusí. Stejně tak se vyhnete nepříjemnostem v případě, že by měl prodávající nějaké „speciální“ podmínky. Většina věcí je sice krytá předně zákonem a prodejce si podmínky úplně diktovat nemůže, ale to neznamená, že vám potom problematické vracení zboží nezpůsobí zbytečné starosti.

2. Používejte tabulku velikostí

Ačkoliv běžně nosíte velikost 38, každá značka může mít číslování odlišné. Například v Orsay je potřeba brát oblečení vždy minimálně o číslo menší než obvykle. Stejně tak má větší číslování třeba Ralph Lauren. V případě obchodních domů je ale nabízených značek spousta a člověk si vše nemůže zapamatovat. Proto se předně řiďte uvedenými tabulkami velikostí. Pokud objednáváte od dané značky poprvé, nebojte se objednat dvě čísla s tím, že jedno vrátíte. Také není od věci zavést si poznámkový blok (klidně online), kam si budete zapisovat, v jakém obchodě / u jaké značky vám daná velikost seděla či neseděla.

Zdroj: <a href="https://ehub.cz/system/scripts/click.php?a_aid=88a9c5ac&amp;a_bid=e5b7aaf8&amp;desturl=https%3A%2F%2Fwww.aboutyou.cz%2Fp%2Fvero-moda%2Fprechodna-bunda-ria-4109550">aboutyou.cz</a>

3. Sledujte modelky

Pokud jde o velikosti oblečení, některé eshopy navíc uvádí také výšku modelky na fotkách a velikost oblečení, které má na sobě. Není to stoprocentní metoda, ale také z toho se dá ledacos odvodit. Když už ne potřebná velikost daného kusu oblečení, tak alespoň jeho délka. Má-li modelka vysoká 180 cm sukni po kolena ve velikosti S a vy si tuto velikost chcete objednat a měříte 165 cm, budete ji mít o kus delší.

Problematické jsou občas také barvy. Monitory zkreslují, k posunu barev dochází i během focení a někdy jsme tak nepříjemně překvapení, když nám oblečení dorazí. I tady je občas možné barevnou charakteristiku odhadnout podle obličeje modelky. Především její sytost/křiklavost. Samozřejmě nemůžete znát barevný typ dané ženy, ale pokud je barva na fotce oproti modelce velmi intenzivní, nemůžete čekat, že vám přijde tlumený odstín.

Komerční modelky také často fotí pro víc značek, takže se v různých eshopech občas objevují ty samé tváře. Pokud nakupujete častěji, může se vám dokonce poštěstit najít modelku, která vám bude typově podobná a vy si tak snadno prohlédnete, jak na ní oblečení vypadá. Jak takhle dřív měla „dvojče“ v Mohito – stejně vysokou modelku s podobnou barevností i stavbou těla.

A nejdůležitější rada na závěr!

Pokud mladá, krásná a štíhlá modelka v předváděném kousku oblečení vypadá: staře, tlustě, jako selka, jako mamina, jako vaše babička, když si vzala tepláky do chlíva, a tak dál…., tak si to rozhodně nekupujte! Budete v tom pravděpodobně vypadat ještě hůř. 🙂

Foto: aboutyou.cz

4. Pozor na pózy a optické klamy

Pro prodejce je vždy hlavní, aby se zboží dobře prodávalo. Proto ho také většina z nich fotí na modelkách. A bohužel často dochází i k různému stylingu během focení, šikovným pózám modelky, apod. Proto se nikdy nenechte zmást! Oblečení si dobře prohlédněte i na fotkách bez modelky. A fotky s modelkou pečlivě zkoumejte. Většinou si nějakých nekalostí všimnete. Často třeba vídám, že nevypasované oversized kabáty jsou na modelkách upraveny tak, aby působily vypasovaně a dělaly tak modelce lepší siluetu. Případně si ho někdy modelka i přidržuje tak, aby nepůsobil tak neforemně.

Zdroj: reserved.com

Stejně tak někdy modelky dávají ruku šikmo před sebe a maskují tím různé krčení daného kusu oblečení, nebo pózují tak, aby nebylo poznat, že oblečení nesedí, nemá dobře vyřešené záševky, velikost průramků, apod. Proto nedejte jen na první dojem, ale fotky si prohlížejte opravdu důkladně.

Výhodou mohou být eshopy, kde je prodávané oblečení zachyceno také na modelce ve videu. V pohybu můžete snáz odhadnout, jak se bude daný kus oblečení chovat.

5. Sledujte materiálové složení

Naučte se vybírat oblečení také podle materiálů. Většina eshopů materiálové složení u každého výrobku uvádí. Pokud ne, můžete se na něj doptat, nebo si říct, že radši nakoupíte tam, kde ho uvádí.

Když zjistíte, že ten huňatý svetr má složení 70% acryl a 30% polyester, bude vám jasné, že je jen na ozdobu a ne na zahřátí. Pokud je nějaký kus oblečení bez příměsi elastanu, nebude ve většině případů pružit (záleží samozřejmě na materiálu a jeho vazbě). Viskózové šaty budou velmi příjemné na léto, ale také musíte počítat s tím, že viskóza nepatří k nejodolnějším materiálům.

6. Naučte se filtrovat

Pokud jen tak neprohlížíte, jaká je nabídka v obchodech, a opravdu si chcete cíleně něco koupit, používejte filtry. Navolte si, jakou chcete velikost, materiál, barvu… Čím více specifikujete svoje požadavky, tím míň oblečení budete procházet. A navíc se vyhnete takovým těm zklamáním: „Jéé, to je krásná halenka! Ach jo… Už nemají moje číslo“.

7. Přidávejte oblečení do oblíbených

Nabízí-li obchod možnost zakliknout u produktu srdíčko nebo jinak přidat předmět do oblíbených, udělejte to se vším, co vás zaujalo, nebo se vám to líbí. Za prvé to nebudete muset znovu složitě hledat, pokud by se vám eshop třeba omylem zavřel, ale také tím získáte možnost nákup si trošku promyslet a vrátit se k němu třeba až další den.

8. Sledujte délku zipů, šířku nohavic, šířku rukávů….

Tento bod platí spíš pro nakupování v online second handech a outletech nebo v menších eshopech. Velké řetězce a značky totiž obvykle uvádí výšku sedu, střih kalhot, apod.

Ovšem právě zmíněné outlety ne a dost často je hezké a moderní oblečení zamícháno do toho zastaralého. Jak tedy poznat, že džíny, které se vám líbí, nebudou mít příliš nízký sed? Jednoduše podle zipu! Zkoumejte, jak působí proporčně vůči zbytku kalhot nebo ho srovnejte s jinými kalhotami, u kterých víte, že mají výšku sedu optimální. Bokovky mají zip velmi krátký. Vysoké sedy zase opravdu hodně dlouhý.

Stejně tak si můžete porovnat šířku nohavic nebo rukávů.

Zdroj: unimoda.cz, aboutyou.cz

9. Čtěte diskuzi a hodnocení

Některé eshopy mají u svých produktů také diskuzi a hodnocení, kam mohou zákazníci vkládat svoje zkušenosti s daným produktem. Někde je možné označit produkt hvězdičkami podle spokojenosti. Také na základě toho si můžete udělat lepší představu o tom, jaké zboží vám dorazí domů.


Máte pocit, že je to i tak moc velká věda a nákupy z duše nenávidíte? Udělali byste cokoliv, jen abyste se vyhnuli projíždění eshopu a zdlouhavému vybírání? Využijte asistované online nákupy a já to udělám za vás. 🙂

A v naší diskuzní a poradenské FB skupině se budu moc těšit na vaše tipy a vychytávky, jak si ulehčit online nakupování.